Ana içeriğe atla

55 - Çalışmak




Meslek olarak ne yapıyorsunuz?
직업이 뭐예요?
jikeobi mwoyeyo?

Kocam doktor.
우리 남편은 의사예요.
uri nampyeoneun yisayeyo.

Ben yarım gün hemşire olarak çalışıyorum.
저는 파트타임 간호사예요.
jeoneun pateutayim kanhosayeyo.

 
Yakında emekli olacağız.
우리는 곧 연금을 받을 거예요.
urineun god yeonkeumeul badeul keoyeyo.

Ama vergiler yüksek.
하지만 세금이 많아요.
hajiman se-geumi manhayo.

Ve hastalık sigortası yüksek.
그리고 건강보험이 비싸요.
keurigo keonkangboheomi bissayo.

 
Ne olmak istiyorsun?
당신은 나중에 뭐가 되고 싶어요?
tangshineun najunge mwo-ga dwehko shipeoyo?

Mühendis olmak istiyorum.
저는 엔지니어가 되고 싶어요.
jeoneun enjiniyeo-ga dwehko shipeoyo.

Üniversitede okumak istiyorum
저는 대학에 가고 싶어요.
jeoneun dae-ha-ge ka-go shipeoyo.

 
Ben stajyerim.
저는 인턴이에요.
jeoneun inteonieyo.

Fazla kazanmıyorum.
저는 많이 벌지 않아요.
jeoneun manhi beol-ji anhayo.

Yurt dışında staj yapıyorum.
저는 외국에서 인턴을 해요.
jeoneun wehkugeseo inteoneul haeyo.

 
Bu benim şefim.
이분이 제 사장님이에요.
ibuni je sajang-nimieyo.

Hoş arkadaşlarım var.
저는 좋은 동료들이 있어요.
jeoneun choheun dongryodeu-ri isseoyo.

Öğlenleri hep kantine gidiyoruz.
우리는 늘 정오에 식당에 가요.
urineun neul jeongoe shikdange kayo.

 
İş arıyorum.
저는 일자리를 찾고 있어요.
jeoneun il-jarireul chajko isseoyo.

Bir yıldır işsizim.
저는 실업자가 된 지 이미 일 년 됐어요.
jeoneun shi-reob-ja-ga dwehn ji imi il nyeon dwaeh-sseoyo.

Bu ülkede çok işsiz var.
이 나라에는 실업자가 너무 많아요.
i narae-neun shi-reob-ja-ga neomu manhayo.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korece evet,hayır,üzgünüm...

       Koreceyi öğrenmek sadece okunuşlarını öğrenmek değildir ,seri bir biçimde yazabilmek vede iyi telaffuz etmek gerekir.telaffuzu geliştirmekte dinleyerek olur.dizileri izliyoruz bunlardan cok bılgı alıyoruz mesela üzgünüm derken sade bır biçimde  söylenilmesi ,merhaba derken telaffuzumuzu değiştirmemiz gerektiğini  dızılerı ızleyerek ogrenıyoruz.yada rosetta gibi kaliteli programlarla iyice pekiştiriyoruz:D

Korece Sesli harfler

                    merhaba arkadaşlar ilk konumuza başlıyoruz.koreceyi doğru düzgün öğrenmek için hangıl ı yani kore alfabesini öğrenmeniz gerekiyor.eğer yok ben okunuşlarını öğrensem yeter derseniz sonra pişman olursunuz çünkü bi süre sonra yazmak istersiniz ve hangıl ı öğrenseniz bile yazamazsınız çünkü her kelime okunduğu gibi yazılmıyor en önemliside okunuşları birbiriyle neredeyse aynı  olan harfleri hep karıştırırsınız ve yanlış yazarsınız bunun için en iyisi en başından yazılışlarıyla öğrenmek ve alıştırma yaparkende hangılla yazmaktır.

Korece Kaç yaşındasınız?

Her dilde olduğu gibi kore dilinde de başlarken öğrenmeniz gereken ve başlangıç için basit diyaloglara girmenizi sağlayacak olan kalıplar mevcut. Şimdi bu kalıplardan bir kaç tanesini göreceğiz :